Vision Pro’daki Uygulama Geliştirme Sorunları
Vision Pro’nun lansmanından bu yana, her ay yeni uygulama sayısında belirgin bir düşüş gözlemleniyor. Önde gelen sanal gerçeklik yazılım geliştiricilerinin çoğu, henüz bu cihaz için uygulama geliştirmeyi tercih etmedi. Yeterli uygulama çeşitliliği olmadan, bazı kullanıcılar Vision Pro’yu işlevsellik açısından yetersiz buldu ve cihazı elden çıkarmaya karar verdi.
Uygulama Geliştirme Sorunu
Daha önce Vision Pro üzerinde çalışan Bertrand Nepveu, şu anda Triptyq Capital’de yatırımcı olarak görev yapıyor. Nepveu, bu durumun bir tavuk-yumurta problemi olduğunu savunuyor. Geliştiriciler, Apple’ın mevcut uygulamaları Vision Pro’ya adapte etmesi veya yeni içerikler üretmeleri için daha fazla teşvik sunması gerektiğini belirtiyor. Örneğin, Meta birçok geliştiriciyi fonlayarak ya da satın alarak destekliyor. Counterpoint Research’e göre, Meta’nın sanal gerçeklik pazarındaki payı bu yılın ikinci çeyreğinde %74’e ulaştı. Geçtiğimiz ay Meta, Quest 3S adında yeni bir kulaklık tanıttı ve fiyatının 299 dolardan başlamasıyla daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmesi bekleniyor. Ayrıca, şeffaf lensler aracılığıyla dijital içeriği gerçek dünyada gösteren artırılmış gerçeklik gözlüğü Orion’un prototipi de büyük ilgi gördü.
Satışlar ve İkinci El Pazar
Apple, Vision Pro’nun satış rakamlarını henüz açıklamamış olsa da analistlere göre satışlar beklentilerin altında kaldı. İlk yıl için hedeflenen 700.000-800.000 sevkiyat sayısı, 400.000-450.000 adede düşürüldü. Counterpoint Research’e göre, Vision Pro’nun ikinci çeyrek satışları ilk çeyreğe göre %80 oranında azaldı. İlk kullanıcıların bir kısmı, iki haftalık iade süresi içinde cihazı geri verdi. Bazı kullanıcılar, cihazın sunduğu imkanları sınırlı bulduğu için Vision Pro’yu ikinci el olarak satmayı tercih ediyor. 23 yaşındaki yazılım mühendisi Rostyslav Alieksieienko, cihazı aldıktan birkaç ay sonra kullanım alanlarının tükendiğini belirterek, “Başlangıçta çok heyecanlıydım ama ürün hayatıma entegre olmadı” dedi.
Sonuç olarak, Vision Pro’nun karşılaştığı uygulama eksikliği ve düşük satış rakamları, Apple’ın bu alanda daha fazla çaba göstermesi gerektiğini ortaya koyuyor. Kullanıcıların beklentilerini karşılamak ve sanal gerçeklik pazarında daha rekabetçi olmak için Apple, geliştiricilere yönelik stratejilerini yeniden gözden geçirmeli.